Vrijdagmiddag werd in het clubgebouw van VSCO’61 onder warme belangstelling van sponsors, leden en vrijwilligers de dertiende editie van het Businessmagazine gepresenteerd. Gastspreker Hans Nijland bracht een enerverende presentatie over zijn carrière als ondernemer en bestuurder in het betaald voetbal. Daarnaast schetste de voormalig algemeen directeur van FC Groningen de sportieve en commerciële ontwikkelingen in het voetbal. Aansluitend presenteerde Jarno Kwakkel, voorzitter van de businessmagazine-commissie (BMC) de dertiende editie van het magazine met als thema: Vernieuwing. Op de cover prijkt ditmaal Hoofdsponsor van VSCO’61 Aannemingsbedrijf Prins Bouw uit ’t Harde dat in 2024 maar liefst 100 jaar bestaat.
Ook dit jaar kon de businessmagazinecommissie van VSCO’61 weer haar traditionele sponsormeeting organiseren. Naast de presentatie van de dertiende businessmagazine nam de voormalig algemeen directeur van FC Groningen, Hans Nijland de ruim tachtig aanwezigen mee in zijn carrière als ondernemer en bestuurder in het betaald voetbal. Met name de transacties en ontwikkeling van Luis Suarez en Virgil van Dijk werden uitvoerig toegelicht. Daarnaast vertelde Hans over de sportieve- en commerciële ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal. Ook werd de nieuwbouw van het stadion Euroborg en de realisatie van Sportpark Corpus nader besproken. Ook het populaire boek van Hans genaamd ‘Boerenbluf op de transfermarkt’ bleek een schot in de roos. Het werd al met al een interessante en enerverende presentatie die de aanwezigen met een groot en waarderend applaus beloonden.
De middag werd vervolgd met de presentatie van het VSCO’61 Businessmagazine 2024 door de voorzitter van de businessmagazinecommissie (BMC) Jarno Kwakkel. Met deze dertiende editie is het magazine een vaste waarde geworden in de media-uitingen van VSCO’61. In het magazine worden 12 sponsoren geïnterviewd en geportretteerd. Dit levert een prachtig beeld op van ondernemers in de wijde regio. Het gekozen thema is dit jaar ‘Vernieuwing’. Op de voorpagina prijkt VSCO’61-hoofdsponsor Aannemingsbedrijf Prins Bouw uit ’t Harde die in 2024 maar liefst 100 jaar bestaat. Verder zijn ook de volgende sponsoren uitgelicht: Jumbo Elburg Gerrit Roeke, Schoonhoven Service, Steenbergen Bouwregisseurs, Edens Plants & Creations, Flexible Plus, Bouwcenter Concordia, Veldkamp Keukens, witgoed en keukenapparatuur, AGJ Automotive, Unietechniek Zonwering, Bouwbedrijf Achter de Molen en Perfect Wonen.
Verder is er ook een exclusief interview met de nieuwe ondernemersvereniging Coöperatieve Ondernemers Oosterwolde (COO) die in oktober 2023 is opgericht. Ook hoofdtrainer Henrico Mud wordt geïnterviewd, hij ziet een positieve ontwikkeling en is ervan overtuigd dat VSCO’61 zich handhaaft in de derde klasse. De actieve sponsorcommissie van de Kanaries laat van zich horen met het veelzeggende motto: Innovaties en vernieuwing. Het geheel vormt een interessante combinatie in het businessmagazine dat dit jaar ook visueel weer verder is ontwikkeld.
De geslaagde sponsormiddag werd afgesloten met een gezellige nazit en een heerlijk buffet van Stersponsor Slagerij van Guilik. De Businessmagazinecommissie van VSCO’61 kijkt tevreden terug op de mooie sponsormiddag met een enerverende gastspreker Hans Nijland en de presentatie van het dertiende Businessmagazine.
De foto’s zijn gemaakt door Jack Aalderink Fotografie en kun je HIER bekijken.