Voetbalvereniging VSCO’61 uit Oosterwolde vierde de mijlpaal van de 25e editie van hun geliefde presentatiegids. Een speciale middag vol humor en voetbalverhalen vond plaats in een bomvolle kantine op sportpark De Heughte. Toparbiter Bas Nijhuis en de nieuwe hoofdtrainer Henrico Mud werden tijdens deze middag geïnterviewd door presentator Bert van Losser van RTV Oost.
De uitreiking vond traditioneel een week voorafgaand aan het Berend Elzerman Toernooi plaats. De presentatiegids, die al drie keer tot de beste van Nederland werd bekroond, is niet alleen een bron van informatie maar ook een bewijs van het sterke gemeenschapsgevoel binnen de club. De eerste exemplaren werden door aanvoerder van het eerste elftal, Beert Bonestroo, uitgereikt aan huidig voorzitter Ben Schreurs en erevoorzitter Kees Boeve, onder wiens voorzitterschap het eerste exemplaar verscheen.
De ongeveer 150 aanwezige leden, vrijwilligers, sponsors en overige belangstellenden werden getrakteerd op een spraakmakende namiddag met Bas Nijhuis. De toparbiter deelde op geheel eigen wijze zijn ervaringen op en naast het voetbalveld. Naast de hilariteit bracht de avond ook serieuze momenten, onder andere met een interview met kersverse hoofdtrainer Henrico Mud. Hij deelde zijn visie op het komende seizoen, waarbij hij aangeeft met zijn selectie actief de verbinding met de rest van de vereniging te zoeken en dan vooral met de jeugd.
Sponsoren die vanaf de eerste editie betrokken zijn bij de realisatie van de gids zijn fotograaf Herman van der Wal en creatief bureau Bredewold. Zij werden tijdens de sfeervolle middag bedankt voor hun bijdrage aan 25 presentatiegidsen. Herman van der Wal ontving namens VSCO’61 nog een mooi ingelijste tekening als dank voor 35 jaar samenwerking met VSCO’61. Hij bouwt zijn activiteiten af en gaat het rustiger aan doen.
Ook initiatiefnemer en eerste voorzitter van de presentatiegidscommissie Lammert Vlieger werd in het zonnetje gezet. Hij is nog altijd inhoudelijk zeer actief betrokken bij de presentatiegidscommissie en verzorgt alle commerciële zaken rondom de gids.
De middag werd afgesloten met een feestelijke barbecue, waarbij de nieuwe gids werd bewonderd en geanimeerd werd nagepraat. De nieuwe presentatiegids, met als thema ‘familieclub’ wordt in een oplage van 8.000 exemplaren verspreid in de regio en is vanzelfsprekend terug te vinden in het clubgebouw van De Kanaries.